ϟProud Of You.




Believe ?
Thursday, 25 October 2012 | 10/25/2012 07:46:00 pm | 0Lover

Berapa Peratus Kepercayaan Perlu Diletakkan Dalam Perhubungan? hmmm

Orang kata, dalam bercinta kena atas dasar percaya. Trust each other. Betul tu, aku setuju. Kepercayaan sangat penting dalam perhubungan. Tapi, kita perlu berhati-hati. Jangan terlalu percaya membuta tuli terhadap pasangan kita. Sedikit rasa curiga pun perlu diselitkan jugak dalam perhubungan.
Bukan tak percaya. Tapi langkah berjaga-jaga. Kadang-kadang, kalau terlalu percaya, pasangan kita akan naik kepala. Bebas buat apa semahunya. Termasuklah selingkuh dibelakang kita, tanpa kita sedari.

Aku pernah dengar penceramah kata. Dalam rumahtangga, jangan letakkan kepercayaan 100 peratus kepada si suami. 90 peratus je cukup. Kalau dia pergi mana-mana. Pastikan kita tau ke mana dia pergi. Betul atau tak apa yang diberitahunya kepada kita.

"Percaya salah, tak percaya pun salah"
 Kalau kita banyak tanya pasangan. Dikatanya kita mengongkong. Tak bagi kebebasan bersama kawan2 dan sebagainya. Tapi, kalau kita terlalu percaya, biarkan dia bebas buat apa yg dia nak. Kesannya, dia keluar sama perempuan lain pun kita tak tau. Betul tak?Solutionnya, selalulah ambil tahu dan ambil berat terhadap pasangan. Supaya dia terasa dihargai. Biar dia rasakan perasaan sayang yang hanya dapat jika bersama kita. Bukan dengan orang lain. Dengan itu, kalau dia ada niat nak curang sekalipun pun, tapi tak dapat cari yang lebih baik daripada kita. Sedikit sebanyak, niat dihatinya untuk curang tu pasti akan luluh jugak.

Fahamkan ? . bukan sesaja tak percaya kan awak okayy :*




Older Post Newer Post